Wednesday 13 February 2013

Cutiku Yg Singkat

Assalamualaikum,
Apa khabar kawan-kawan ? Cuti korang cukup x kali ni ? Uitm bg seminggu je kt aku.
so actually cuti ni mmg aku dah lama tunggu tetapi ape yg aku rancang utk cuti ni tak seperti yg aku inginkan. Nak buat mcm mana, kita hanya boleh merancang tapi Allah yg maha berkuasa lebih tahu urusannya.

Aku blk Shah Alam dari mlm Khamis lagi, so pagi Jumaat tu dah smpi. Semua kwn2 baru blk je, tp ade yg x blk sbb nk nk g trip ke Langkawi. Jadi yang ade kt Alam Megah hanya aku, Edin, Imran sbb yg lain tu blk hari sabtu nanti.


Mula-mula cuti lagi 'slack' dah, Wallet aku hilang.
Herm, nak wat macam mana kan. Masa malam Jumaat tu aku pergi patio ngn Edin. then tahu2 masa dekat patio wallet xde kat dlm poket, mula igt jatuh dlm kereta Edin je, tapi cari kt dlm kereta pon masih x ade. Malam tu balik rumah mmg penat tahap gaban so aku tido terus dan abaikan la wallet sbb aku igt maybe hilang dlm rumah je. Bagaimanapun, keesokan hari aku masih x jumpe wallet sedangkan habis satu rumah aku cari cuma x naik atas bumbung je. Dah macam tu baru sedar mungkin dia jatuh kat luar kawasan rumah. Serius, mood aku x ade lansung, yer la... duit, IC, lesen, kad bank, semua ade dlm tu, dgn gambar feveret ag, resit2 makan ngn gadis, dan berbagai2 lagi ah yang dah hilang.

mood aku sehari tu hambar je, so aku update di bbm psl masalah ni. Alhamdulillah, bler aku check kt BBM aku, ade kawan yg ceriakan aku, especially Miss Ju Razak and Miss NWRMS yang x henti2 bagi idea kat mne nak cari and cakap benda yg sedapkan hati . Seorang lagi Hanim fuad, pon thnks kasi doa :-
" Rabbi yasir wala tu a'sir "

Aku punya hati rasa terubat sikit bila ade kawan-kawan support kita walaupon x seberapa, tapi niat mereka yang ikhlas tu yang membuat aku Happy.
 Serius, aku ni jenis seorang yg senang bersedih jadi bila ade perkara buruk terjadi mmg aku DOWN SPiRiT , dan xde mood satu hari. Selepas sibuk satu hari mencari aku akhirnya redha lah dengan pemergian wallet hitam putih kotak-kotak aku. Maka malam tu aku pergi la buat report kt Balai Polis .

Jadi kau orang Semua, jagalah barangan berharga masing-masing sebaik boleh. kalau tak perasaan 'Frustrated' dia tu boleh menyebabkan mental anda 'Crack'. 
-terima kasih membaca-
ddcdvcdjjdcjbjbbcj

No comments:

Post a Comment